«Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі» туралы
Ереже
I. Жалпы ережелер
1.1. Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі – тәрбие үдерісін мектепішілік басқаруды әдістемелік, ғылыми-әдістемелік жағынан үйлестіруді қамтамасыз етуші оқу-тәрбие үдерісінің құрамдас бөлігі.
1.2. Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі өз жұмысын Қазақстан Республикасының Конституциясын, Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңын, Қазақстан Республикасының 2011-2020 жылдарға арналған білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасын, Қазақстан Республикасы үздіксіз білім беру жүйесіндегі тәрбие тұжырымдамасын, білім беру ұйымының жарғысымен айқындалған мектептің даму стратегиясын басшылыққа алады.
1.3 Әдістемелік бірлестік (бұдан әрі ӘБ) қызметінің ұзақтығы шектелмейді, сандық құрамы білім беру ұйымындағы педагогтік ұжымның өзгеруіне байланысты.
1.4 ӘБ өз қызметін мектептің ғылыми-педагогикалық Кеңесімен әрекеттесе отырып атқарады және педагогикалық Кеңесіне есеп беруге міндетті.
1.5. Сынып жетекшілерінің ӘБ өз жұмысын төмендегі принциптер негізінде құрады:
2. Сынып жетекшілерінің ӘБ-нің мақсаты мен міндеттері
2.1 Сынып жетекшілерінің ӘБ – тәрбие үдерісін әдістемелік қамтамасыз ету, оның пәрменділігін зерттеу және бастауыш, орта буын, жоғарғы сынып жетекшілерінің кәсіби шеберлігін шыңдау мақсатында құрылатын бірлестік.
Сынып жетекшілерінің ӘБ міндеттері:
3. Сынып жетекшлерінің әдістемелік бірлестігінің қызметі
Көрсетіліп отырған тәрбие қызметінің сапасын көтеруге,жаңа әдіс-тәсілдер ойластыруға, тәрбие жұмысының нәтижелілігі мен мәселесін алдын ала бағдарлауды қамтамасыз етуге бағытталған.
3.1. талдау-бағдарлау қызметі:
3.2. Ұйымдастыру-үйлестіру бағытындағы жұмыстар:
3.3. Ақпараттық қызметі:
3.4. Әдістемелік қызметі:
ӘБ мүшелерінің кәсіби құзіреттілігін көтеруге бағытталған:
4. Әдістемелік бірлестік құзіреттілігі мен жауапкершілігі
4.1.Құзіреттілігі:
4.2.Жауапкершілігі:
5. Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің жұмысын ұйымдастыру
5.1. Әдістемелік бірлестікке мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары жетекшілік етіп, басқарады
Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің жетекшісі:
5.2. жауапкершілік:
5.3. ұйымдастырушылық:
- ӘБ мүшелерінің отырысы;
- ашық тәрбиелік шаралардың ұйымдастырылуына;
- семинарлар, конференциялар, басқа да біліктілік көтеру формалары
5.4. ӘБ жұмыс жоспары бір жыл мерзіміне жасалынып, бірлестік отырысында бекітіледі (қажетті жағдайларда оған түзетулер мен қосымшалар енгізіледі). Сынып жетекшілерінің ӘБ жоспары, мектептің жалпы жұмыс жоспарының құрамына енеді.
5.5. ӘБ отырысының жиілігі мектептің жылдық жұмыс жоспарына сай тағайындалады. ӘБ отырысы хаттамаланады.
5.6. Оқу жылының аяғында ӘБ қызметі зерделеніп, қорытындысы мектептің педагогикалық кеңесінде талқыланады.
6. Касс жетекшілерінің ӘБ құжаттары мен есептері
Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің жұмыс жоспары
Әдістемелік жұмыс жоспарының құрылымы мен мазмұны
Әдістемелік жұмыс жоспарының құрылымы:
а) педагогтардың әдістемелік тақырыптарын белгілеу;
ә) біліктілігін арттыру;
б) педагогтардың сыныптан тыс шараларға өзара мақсаткерлікті қатысуын ұйымдастыру;
в) нормативтік құжаттарды оқып, білу;
г) тәрбие жұмысы бойынша түрлі жаңа технологияларды, әдістерді оқып үйрену:
а) оқушылардың тәрбиелік деңгейінің және тәрбие жұмысы жүйесінің пәрменділігінің
мониторингін жасау;
ә) шығармашылық топтар жұмысына, конференциялар мен ғылыми көрме жұмыстарына қатысу.
Оқу-әдістемелік базаны нығайту жұмыстары.
ӘБ жұмысын жоспарлау төменде көрсетілген қызметтер бағыты бойынша дайындауға болады:
Жоспар формасы төменде көрсетілген бөлімдерден тұрады:
1-ші бөлім – өткен жылы атқарылған жұмыстар қорытындысы (оқушылардың білім, білік, дағдысының даму нәтижесін мұғалімнің, класс жетекшінің оқу-тәрбие процесіндегі байқалған қиындықтарымен салыстыру ).
2-ші бөлім- жаңа оқу жылындағы әдістемелік жұмыстың міндет, мақсаты (өткен жылы атқарылған жұмыстар қорытындысы негізінде ағымжағы жылғы жұмыстың негнізгі бағыттарын белгілеу ).
3-ші бөлім – жұмыс мазмұны (түрлі әдістемелік қызмет тақырыптары мен негізгі әдістемелік жұмыстар тізімі).
Жоспар формасы әдістемелік кеңес отырысында бекітіледі. Жоспарға қойылатын талап:
Әдістемелік бірлестік отырыстарында қаралатын мәселелер топтамасы:
Аталмыш бөлімге оқушылардың өзін-өзі басқару ұйымы ұйымдастыратын сайыстар, мерекелер, турнирлер мен көрмелер, т.б. кіреді.
Әдістемелік кабинет құрал-жабдықтары
Білім беру мекемесіндегі әдістемелік кабинет класс жетекшілері мен тәрбиешілердің педагогикалық кәсіби шеберлігін шыңдау, озық іс-тәжірибелермен танысу, талдау, өз қызметіне ендіруге көмекші құрал ретінде пайдаланылуы керек.
Әдістемелік кабинеттің дұрыс жабдықталуы мен әдістемелік жұмысты нәтижелі ұйымдастыру төменде көрсетілген міндеттерді шешеді:
· нормативтік-ұйымдастырушылық (жоғары басқару ұйымдарының шешімдері мен нұсқаулықтарын түсіндіру, педагогикалық кеңес шешімдерін орындау);
· дидактикалық-әдістемелік;
· ақпараттық-проблемалық;
· практикалық ( педагогтарға түрлі іс-шараларды ұйымдастыруға, өткізуге әдістемелік көмек көрсету; консультациялар беру);
· техникалық ( ақпараттық-коммуникативтік құралдарды қолдануға көмектесу);
Жоғарыда көрсетілген талаптарды орындау үшін әдістемелік кабинет көлемі 60 кв. метрден кем болмауы керек. Кабинетте шкафтар, жұмыс столдары мен орындықтар болуы керек.
Әдістемелік кабинет жабдығы:
· оқу, тәрбие және әдістемелік жұмыстар туралы баяндайтын стенділер;
· педагогикалық баслымдар қоры, әдебиеттер: педагогикалық, психологиялық және оқу-тәрбие әдістемелері;
· оқу-тәрбие құжаттарының үлгісі (жеке әдістемелер, кіріспе лекциялары, сценарлық материалдар, жоспар-конспектілер);
· кталогтар: тәрбие процесі бойынша педагогикалық әдебиеттер; дидактикалық материалдар; электрондық оқулықтар т.б.;
· алдыңғы қатарлы тәжірибелі педагогтардың теориялық және практикалық оқу-тәрбие процесі жайлы баспа бетінде жарық көрген материалдары;
· ТСО (теледидар, видео магнитофон, компьютер, интерактивті тақта, т.б.);
Сынып жетекшілерінің ӘБ – нің апталық жұмысының циклограммасы
|
|
|
|
|
|
Нормативтік, |
Озық іс-тәжірибелерді анықтау мақсатында |
ӘБ мүшелерінің отырысы 1 рет) |
Жас маман |
Озық іс-тәжірибелерді анықтау мақсатында |
Озық іс-тәжірибелерді анықтау мақсатында |
Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің жылдық жұмыс жоспары
2016-2017 оқу жылы
ӘБ проблемасы: тәрбие міндеттерін жүзеге асыруда сынып жетекшілерінің теориялық-
интеллектуальдық, ұйымдастырушылық-педагогикалық, әдістемелік шеберліктері мен кәсіби құзыреттілігін жетілдіру.
Мақсаты:
Сынып жетекшілерінің ӘБ-нің міндеттері:
Сынып жетекшілерінің ӘБ-нің 2016-2017 оқу жылының ІІ жарты жылдығындағы әдістеметік тақырыбы:
1.«Тәрбие үдерісін жүйелі жүргізу арқылы оқушылардың тәрбиелік деңгейін көтеру»,
2.«Сынып жетекшілері қызметінің пәрменділігін көтеру арқылы мектептегі тәрбие жұмысының әдіс-тәсілдері мен формаларын жетілдіру»
Жұмыстың басым бағыттары:
Ағымдағы жылдың мақсат-міндеттері:
а) сынып. жетекшілеріне тәрбие жұмысының әдіс-тәсілдерін меңгеруіне көмектесу;
ә) жетекшілерге сыныптағы тәрбие жұмысын модельдеуді үйрету мақсатында шығармашылық және практикалық базаны қалыптастыру;
б) жетекшілердің озық іс-тәжірибесін анықтау, жинақтау және ұжымда тарату;
в) педагогтардың шығармашылық мүмкіндіктерін дамыту;
г) жеке тұлға қалыптастыруда оқушылардың тәрбиелік деңгейінің диагностикасын жасау және оның қорытындысы негізінде тәрбиелік шаралар жоспарын дайындау.
Сынып жетекшілерінің ӘБ жылдық жұмыс жоспары
|
|
|
|
|
|
||||
1 |
№1:
|
қыркүйек |
ӘБ жетекшісі |
хаттама |
|
№2:
|
желтоқсан |
ӘБ жетекшісі, |
хаттама |
|
№3:
|
ақпан |
ӘБ жетекшісі, |
хаттама |
|
№4:
|
сәуір |
ӘБ жетекшісі, |
хаттама |
|
№5:
|
сәуір |
ӘБ жетекшісі, |
хаттама |
|
№6:
|
маусым |
ӘБ жетекшісі |
хаттама |
|
||||
1 |
Кезекті біліктілікті жетілдіру курстарынан өтетін сынып жетекшілерінің тізімін жасау және оны толықтырып отыру |
Қыркүйек, қазан және жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
Білім жетілдіру курстарынан өту кестесі |
2 |
Курсаралық тапсырмалар, олардың мазмұны мен орындалу қорытындысы |
Жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
Жоспар бойынша |
|
||||
1 |
Педагогтармен жүргізілген сауалнама, зертеу жұмыстарының қорытындысына сәйкес жеке орындалатын жұмыстар |
|
|
|
|
||||
1 |
Шығармашылық топ мүшелерінің озық іс-тәжірибесін анықтау, жинақтау, тарату (жинақталатын тәжірибенің аталуы, авторы және мазмұны туралы мәлімет) |
|
|
|
2 |
Оқушылардың тәрбиелілік деңгейін анықтау диагностикасы және оны қолдану, зерттеу қорытындысы негізінде үйлестіру, түзету жұмыстарын белгілеу, жүргізу және оның нәтижелілігі |
тоқсан сайын |
ӘБ жетекшісі, |
|
3 |
Тәрбие үдерісіндегі жаңа педагогикалық жобалар мен технологияларды іздестіру және үйрену (мектеп проблемасына сәйкес) |
екінші |
ӘБ жетекшісі, |
|
4 |
«Үздік сынып жетекшісі» конкурстарын өткізу арқылы білім беру ұйымындағы оң нәтижелі тәрбие жұмысын анықтау |
екінші, төртінші |
ӘБ жетекшісі, |
ақпарат, |
5 |
Сыныптан тыс үйірме жұмыстарын жүргізу арқылы оқушының шығармашылық әлеуетін дамыту мәселелері |
жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
есептер |
6 |
«Тәрбиесі қиын» балалармен ұйымдастырылған жұмыс нәтижелілігі |
Жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
ақпараттар |
7 |
Ата-аналарды мектепішілік тәрбие жұмыстарына тарту мәселелері |
Жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
Ақпараттар |
8 |
Балалар мен жасөспірімдердің қоғамдық ұйымдары жұмысын ұйымдастыру |
Жыл бойы |
ӘБ жетекшісі |
ақпараттар |
Жас мамандар мектебі |
||||
1 |
Жас мамандарға тәжірибелі ұстаздар қатарынан жетекшілер тағайындау |
қыркүйек |
ӘБ жетекшісі |
бұйрық |
2 |
Жетекшілердің жас мамандар жұмысын зерделеуін ұйымдастыру арқылы әр маманға қандай көмек керектігін анықтау |
қыркүйек, қазан |
маман жетекшісі |
ақпарат |
3 |
Жас мамандарға тәрбие жұмысының жоспарын жасауға көмектесу |
қыркүйек |
жетекші |
ақпарат |
4 |
Сынып жетекшісінің портфолиосын дайындауға көмектесу |
жыл бойы |
жетекші |
ақпарат |
5 |
Ата-аналармен жұмысты ұйымдастыру жолдары туралы бағыт-бағдар беру |
жыл бойы |
жетекші |
ақпарат |
6 |
Өзін-өзі дамыту жоспарлары және оның орындалу нәтижесі |
жыл бойы |
жетекші |
есеп беру |
Есептер |
||||
1 |
ӘБ жетекшісінің есебі |
маусым |
жетекші |
хаттама |
2 |
Жас мамандар мектебі жетекшісінің есебі |
маусым |
жетекші |
хаттама |
3 |
Шығармашылық топ мүшелерінің есебі |
мамыр |
ӘБ жетекшісі |
хаттама |
4 |
Сынып жетекешілерінің функционалдық міндеттерін орындауының талдауы |
Мамыр-маусым |
ӘБ жетекшісі |
хаттама |
Сынып жетекшілерінің кәсіби біліктілігін зерттеу түрлері.
«Тәрбие жұмысын ұйымдастырып, жүргізуде қандай қиындықтарды сезінемін?»
(Сынып жетекшілеріне арналған сауалнама)
Тәрбие қызметінің аталуы |
Өте |
орташа |
Қиындықты сезінбеймін |
Тәрбие жұмысын жоспарлауда |
|
|
|
Тәрбиелік шаралардың мақсаты мен міндеттерін айқындауда |
|
|
|
Тәрибе жұмысының пәрменді әдіс-тәсілдерін анықтауда |
|
|
|
Инновациялық жобаларды енгізуде |
|
|
|
Балалар психологиясы |
|
|
|
Қызықты іс-шараларды ұйымдастыруда |
|
|
|
Баланың жеке тұлғасын зерттеп, тәрбие жұмысының мәселелсін анықтауда |
|
|
|
Оқушылардың қоғамдық жұмыстарын ұйымдастырғанда |
|
|
|
Ата-аналармен жұмыста, оларды кластаға тәрбие үрдісіне араластыру ісінде |
|
|
|
«тәрбиесі қиын» оқушылармен жұмыс жасауда |
|
|
|
Сынып жетекшісінің функционалдық міндеттерін орындауын бағалау
|
|
Оқу жылы |
|||
1-ші жарты жылдық |
2-ші жарты жылдық |
||||
Өз бағасы |
Әкімшілік бағасы |
Өз бағасы |
Әкімшілік бағасы |
||
А. Жұмысты жоспарлау мен жүргізу |
|||||
1 |
Әр оқушының білім сапасын көтеру бағытында |
|
|
|
|
2 |
Әр оқушының қоғамдық белсенділігін арттыруда |
|
|
|
|
3 |
Жеке тұлға аралық қатынасты жетілдіруде |
|
|
|
|
4 |
Балалардың қоғамдық ұйымдарымен жұмыста |
|
|
|
|
5 |
Тақырыптық тәрбие сағаттары |
|
|
|
|
6 |
Әр отбасымен жекелеген жұмыс |
|
|
|
|
7 |
Оқушылар әлеуетін көтеру үшән пән мұғалімдерімен бірлескен іс-әрекеттер |
|
|
|
|
8 |
Тәрбие ісіндегі кәсіби шеберлігімді көтеруде |
|
|
|
|
Ә. Менің өзіндік іс-әрекеттерім |
|||||
1 |
Білім алу қажеттілігін қалыптастыруда оқушылармен атқарған шараларым |
|
|
|
|
2 |
Класс активімен атқарған жұмыстарым |
|
|
|
|
3 |
Тәрбиелік шараларға дайындаған сценарийлерім |
|
|
|
|
4 |
Ата аналармен жүргізген жұмыстарым |
|
|
|
|
5 |
Оқушылармен жеке жұмыстарым: тәрбиелік әңгімелер, т.б. |
|
|
|
|
6 |
Өзімнің кәсіби шеберлігімді жетілдіру бағытындағы жұмыстарым |
|
|
|
|
Б |
Бақылау, диагностикалық жұмыстарым |
||||
1 |
Оқушылар білімі мен сабаққа қатысуының бақылануы |
|
|
|
|
2 |
Оқушылардың мектеп жарғысын орындауы |
|
|
|
|
3 |
Балалардың бос уақыттарын тиімді ұйымдастыруы |
|
|
|
|
4 |
Оқушылардың өзара қарым-қатынасы |
|
|
|
|
В |
Есептер мен құжаттардың толтырылуы |
||||
1 |
Оқушылар күнделіктерін тексеру |
|
|
|
|
2 |
Класс журналының толтырылуы |
|
|
|
|
3 |
Сабақтан тыс шаралардың есебі |
|
|
|
|
4 |
Тәрбие жұмысының жоспарлануы |
|
|
|
|
Г |
Тәжірибе алмасу |
||||
1 |
Тәрбие мәселелері туралы мәлімдемелерім мен оны жақсатру тұрғысындағы ұсыныстарым |
|
|
|
|
2 |
Аудан, облыс көлеміндегі шығармашылығым |
|
|
|
|
3 |
Ашық тәрибелік шараларым |
|
|
|
|
4 |
Кәсіби сайыстарға қатысуым |
|
|
|
|
|
Жиынтығы: |
|
|
|
|
Бағалау баллдары: 0-атқарылған жоқ; 1- ара тұра істелінді; 3-жүйелі түрде орындалады, нәтижесі бар.
Қорытындылау: жоғары -30-26 балл; жақсы - 25-21 балл; орташа- 20-16 балл; ортадан төмен -15-11 балл; өте нашар – 10-нан төмен балл.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.Қазақстан Республика үздіксіз білім беру жүйесіндегі тәрбие Тұжырымдамасы. Астана -2009 жыл.
2. Диагностика воспитанности учащихся. Ақтөбе - 2006 жыл.
3. С.Қ. Мұхамбетова, С.Қ. Қожаева. Тәрбие теориясы Астана – 2005 жыл.
4. Тәрбие үрдісі мен оқушылардың тәрбиелік деңгейін бағалаудың өлшемдері Алматы – 2008 жыл.
5. Мастер – класс для заместителей директора школы по воспитательной работе. Москва – 2006 жыл.